Hulp bij twijfelende bezoekers

door | jan 15, 2018 | Blog voor online ondernemers | 0 Reacties

Kijken, kijken, niet kopen! Dat gebeurt veel online. Je wil natuurlijk zoveel mogelijk verkopen aan zoveel mogelijk klanten. Dat is niet altijd even makkelijk. Vaak komen bezoekers op je website alleen even rondkijken of om iets te vergelijken. Gelukkig zijn er verschillende manieren om van bezoekers klanten te maken. Een handige tool is Shopboost. Hiermee haal je twijfelende klanten over de streep.

Neem twijfels bij bezoekers weg

Ongeveer 98% van je websitebezoekers verlaat je webwinkel zonder een bestelling te plaatsen. Je zou je kunnen afvragen wat de reden daarvan is. Zijn er twijfels, als ‘Moet ik ook nog verzendkosten betalen’ of ‘Wat als het product me niet bevalt, mag ik het dan retourneren? Deze informatie niet goed zichtbaar maken kan een reden zijn waardoor een bezoeker twijfelt om een bestelling te plaatsen. Deze twijfels kun je elimineren door goede productbeschrijvingen te plaatsen en alle belangrijke informatie over verzending, levering en retourneren duidelijk te vermelden. Zowel op de productpagina als (op service pagina’s) in de footer. Daarnaast is vertrouwen belangrijk online. Plaats dus recensies op je website, zodat bezoekers de ervaringen van andere klanten kunnen lezen.

Verras twijfelende bezoekers

Shopboost is een tool die je goed kan helpen om nieuwe klanten te krijgen door verrassingen te geven aan twijfelende bezoekers. Denk bijvoorbeeld aan korting, een gratis product, gratis verzending of extra service of advies. Er wordt een pop-up getoond op het moment dat de software een twijfelende bezoeker signaleert. Het doel van Shopboost is om jou als webwinkelier meer klanten te geven en zo meer omzet te genereren.

Iedereen vind het toch leuk om verrast te worden? Het is een originele manier om van een twijfelende klant, een nieuwe klant te maken!

Ervaringen Shopboost

Airplantshop is een van de bedrijven die de Shopboost inzet. Bij ruim 1 op de 3 bestellingen die geplaatst zijn in deze webwinkel is de verrassingscode gebruikt die dankzij Shopboost getoond werd. Uit testen bleek dat een code voor 5% korting minder effectief was dan het cadeau geven van een klein luchtplantje bij een bestelling.

Tip van Airplantshop: Denk goed na over waar bezoekers naar op zoek zijn en geef hen dat cadeau of bied daarvoor een korting aan.

En ook Michael Wantens, Marketing Manager Philips Lighting is enthousiast: “In één maand zijn zo’n 250 kortingscodes met 20% korting verspreid op onze Light Gallery website. Daar zijn 67 bestellingen uit voortgekomen. De conversie van kortingscode naar bestelling is daarbij 26,8%. De gegenereerde omzet dankzij Shopboost in die maand was 14.528 euro.”

Kijk op de website voor meer informatie over Shopboost.